Projekt VW: b�r jeg l�be skrigende v�k? |
| Besvar |
| Forfatter | |
|
jksvane
Bruger
Medlem siden: 26 Juni 2018 Sted: K�benhavn Status: Offline Point: 2 |
Indl�g funktioner
Tak(0)
Sendt: 26 Juni 2018 kl. 13:21 |
|
Hej alle,
Jeg har brug for et godt r�d.
Jeg har k�bt en VW Transporter Kombi 2.5 TDI 4Motion (LWB) fra forsvaret.
Den er fra 2007/8 og har 200.000 km p� klokken.
Den kostede 30.000 inkl moms. Den k�rer og tr�kker forbl�ffende godt. Den bliver heller ikke for varm eller noget.
MEN: Den har (mildest talt) f�et en seri�s omgang t�sk af de dygtige billister inde hos forsvaret.
Der er billeder af den
her
: https://drive.google.com/drive/folders/1zmjoHNpk7AYP6-D5FbttXorw6FdB8sGS?usp=sharing
Min plan er at s�tte den nogenlunde i stand. Jeg har mod p� alt det kosmetiske selv (buler, rust, lak, interi�r, trim, s�der osv.) og den del er ikke s� vigtig for mig. Jeg k�rer gerne i en grim bil - bare den k�rer godt. Jeg har dog ikke mod p� alt det mekaniske, s� for den del skal jeg finde en mekaniker der b�de kan og gider!
Overvejer fx PolenRep, andre steder i udlandet osv. T�nker man kommer langt ift. mekanisk renovering for fx 50.000?
Lige nu giver vores egen mekaniker i DK den nye bremser hele vejen rundt og fikser de andre ting der skal til at f� den igennem et syn + toldsyn (fx spejle osv), s� den kan komme p� hvide plader.
Jeg ved endnu ikke hvad skattefar vil have (uff! t�r n�sten ikke t�nke p� det).
Han (vores mekaniker) synes, at det er et fuldst�ndig �ndssvagt projekt.
Da han sagde det, overvejede jeg selvf�lgelig virkelig alvorligt, om jeg bare skulle skille mig af med den... men omvendt: jeg synes den er fed, og jeg ville v�re stolt af (og elske!) at s�tte den istand som weekend camper. Og han (vore mekaniker) har slet ikke "VW Kombi dr�mmen", s� han kan slet ikke se pointen med at redde den ;-) (sagde faktisk blandt andet, at det var �ndsvagt med en 4x4 som camper - og der er der vist flere T3 Syncro-folk der, ligesom jeg, er uenige).
Jeg har derfor brug for en god second opinion fra nogen VW Kombi entusiaster: Kan det her projekt p� nogen m�de g�? Skal jeg kaste alle de mange mange timer og mange mange penge efter den? - eller skal jeg l�be skrigende v�k fra projektet s� hurtigt jeg kan?
Er s�rligt nerv�s for undervognen - er det for meget rust til det giver mening at fors�ge at redde den?
H�ber i kan hj�lpe med et godt r�d!
Mvh J.
|
|
|
Mekaniker
Mega Prof bruger
Medlem siden: 20 Marts 2008 Sted: Ugerl�se Status: Offline Point: 1200 |
Indl�g funktioner
Tak(0)
|
|
Det skal jo kun give mening for dig!
N�r det er sagt, s� ligner det en st�rre opgave. Jeg ville ofre et toldsyn og finde ud af hvad afgiften bliver. N�r du ved det, er det lidt nemmere at lave et budget.
Personligt tror jeg ikke at det bliver en god forretning...
|
|
|
jksvane
Bruger
Medlem siden: 26 Juni 2018 Sted: K�benhavn Status: Offline Point: 2 |
Indl�g funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svaret.
Det er pr�cis det, jeg havde t�nkt - jeg har f�et en pris p� 10-15.000 for at g�re den synsklar, og s� kan den jo s� k�re igennem toldsynet ogs� i een omgang.
Og s� m� jeg se kritisk p� budgettet, en gang for alle, n�r skat har givet mig en pris p� afgiften.
En god forretning bliver det nok aldrig - men hvis bare det ender med at h�nger ok sammen �konomisk, kan det m�ske g�.
|
|
|
Mekaniker
Mega Prof bruger
Medlem siden: 20 Marts 2008 Sted: Ugerl�se Status: Offline Point: 1200 |
Indl�g funktioner
Tak(0)
|
|
S� 30.000,- + 10-15.000,- for at komme til syn?
Jeg ville stoppe lige med det samme!
|
|
| Besvar | |
|
Tweet
|
| Skift forum |
Forum tilladelser
Du
kan ikke
oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |